Geschiedenis
Ruim 120 jaar passie en vakmanschap; een familiebedrijf met een bewogen geschiedenis.
Bert Muller opgericht in 1898 te Amsterdam een specialist op het gebied van de gedekte tafel en koffiemachines groeit uit tot een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van horeca en grootkeuken inrichtingen.
Na de start in Amsterdam verhuist het bedrijf in de jaren 80 naar Hoofddorp en wordt overgenomen door de familie de Zeeuw, welke het op haar beurt doorverkoopt aan het toenmalige gastronoom grootverbruik onderdeel van SHV / Makro. Hier wordt het bedrijf opgesplitst in twee specialismen: grootkeukentechniek en assortiment hotel benodigdheden.
Beide met eigen specialisme in het desbetreffende vakgebied en samen met de service afdeling is het een bedrijf met alle specialiteiten in één bedrijf. Advies, levering, plaatsing, service en onderhoud.
Rond de eeuwwisseling wordt gastronoom verkocht aan Ahold en veranderd Bert Muller in een werkmaatschappij van Ahold binnen het nieuw gevormde bedrijf Deli-XL.
Al snel blijkt dat de project en service afdeling van Bert Muller niet geheel past binnen de doelstellingen van de groep en wordt e.e.a. afgesplitst en verkocht.
Veranderende marktomstandigheden en gastvrijheid beleving in de zorg tonen met name voor een familiebedrijf als Bert Muller mogelijkheden om het eigen specialisme verder vorm te geven en te ontwikkelen.
Internet oriëntatie en aankoop nemen hand over hand toe. Hier ontstaan de kansen voor Bert Muller om op de vraag naar eerlijke ondersteuning en service in te spelen. Het onafhankelijk zijn van een groep of concern is hierbij van groot belang.
De specialisten van Bert Muller willen de gebruiker de optimale keuze bieden en dat tegen de beste prijs en ondersteund met een uitmuntende service en dienstverlening.
Deze kwaliteit heeft een eerlijke prijs en dat betekent dat de specialisten van Bert Muller kwaliteit gedreven zijn zonder de realiteit uit het oog te verliezen.
Hierdoor maken wij vaak minder voor de hand liggende keuzes die verrassend goed uitpakken in de dagelijkse praktijk. Hier zijn wij terecht trots op.
Bert Muller kiest er bewust voor sommige producten niet aan te bieden, wij respecteren altijd uw keuze, hierdoor zijn wij soms genoodzaakt nee te zeggen. Dit hoort ook bij eerlijk zaken doen.
Wat de toekomst brengt weet niemand, wij van Bert Muller vinden dat je in het heden werkt en met vertrouwen naar de toekomst kunt kijken als je innoveert en doorontwikkeld. Onze passie is u toekomstbestendig te maken en uw rendement te optimaliseren. Hieraan een bijdrage te mogen leveren is onze drive.